E-hulajnoga – przewodnik po zakupie: prędkość, moc, komfort…

E-hulajnogi oferują wszystkie zalety roweru bez minusów w postaci konieczności wysilania się, aby dotrzeć do celu. Tak więc, po sprawdzeniu, czy można korzystać z jednego legalnie na proponowanej trasie (pamiętaj, prywatny teren jest w porządku, ale drogi, chodniki, obszary dla pieszych i ścieżki rowerowe nie są w czasie pisania, chyba że jesteś wynajem przez zatwierdzonego programu prób rządowych, kiedy drogi i ścieżki rowerowe są potencjalnie legalne), co należy zwrócić uwagę na?


Z cenami w zakresie od £ 100 do £ 1000s, i możliwościami od gładkiego asfaltu do pełnego off-roadu, tutaj jest poręczny przewodnik, aby upewnić się, że masz e-hulajnogę, taką jaką trzeba, jaką potrzebujesz.

Jak daleko moja e-hulajnoga pojedzie na jednym ładowaniu?

Jak wszyscy sprzedawcy, producenci e-hulajnóg mają tendencję do cytowania najlepszych możliwości zasięgu, więc należy pamiętać, że to, co można uzyskać z ładowania nie jest tożsame z tym, co jest możliwe z ładowania. Zasadą jest, że producent będzie testował na 70 kg dorosłej osobie jadącej po super gładkiej drodze bez nachylenia i ze świeżo napełnioną baterią na pokładzie. Opony będą również napompowane do optymalnego ciśnienia.

Jeśli jesteś lżejszy, pojedziesz dalej, ale jeśli jesteś cięższy, zasięg się zmniejszy. Podobnie, jeśli droga jest wyboista lub posiada pochyłości. Zwłaszcza w tańszych skuterach elektrycznych można się spodziewać, że ładunek, który bateria może utrzymać, będzie się zmniejszał z każdym ładowaniem i z czasem. Zobacz więcej na http://www.prawnik-online.eu/zobacz-gdzie-mozesz-jezdzic-hulajnoga-elektryczna-i-uniknij-mandatu,3,5827.html

Jako zasada kciuka, przeciętny rower dojeżdżający do pracy podróżuje około 15 mil, więc prawdopodobnie będziesz chciał, aby Twoja e-hulajnoga będzie mieć tego rodzaju zdolności. Większość e-hulajnóg obiecuje co najmniej 15-20 mil zasięgu, dzięki czemu te, które oferują 20-30, gdy nowy silniejszy długoterminowy zakład. Najdłuższe e-hulajnogi oferują odległość na około 50 mil zasięgu – ale będziesz płacić więcej – za większą baterię.


Jak szybko będzie jeździła moja e-hulajnoga?

Większość oficjalnych testów mówi, że e-hulajnogi są ograniczone pomiędzy 15,5 mph a 12,5 mph w Londynie. Chociaż może to sprawić, że poczujesz się jak na ruchomej drodze, gdy jesteś na otwartej, limity są ustalone tak, aby zapewnić Ci jak największe bezpieczeństwo i – jak potwierdzi wielu rowerzystów – mogą być wystarczająco szybkie, zwłaszcza jeśli masz pecha, aby się przewrócić.

Na rynku dostępne są hulajnogi, które osiągają większe prędkości. Najczęściej, te szczyty są na wysokości 18mph, choć istnieją pewne modele, które twierdzą, że osiągają prędkość do 40mph. Jednak zanim wsiądziesz na e-hulajnogę, nalegamy jednak, abyś upewnił się, że masz odpowiedni sprzęt bezpieczeństwa. Nawet wypadki przy małej prędkości mogą zaszkodzić, a nowicjusz biorąc do e-hulajnogi z minimalnym lub bez zawieszenia i bardzo małe koła może czasami być przepis na katastrofę.

Szybsze hulajnogi są również zazwyczaj droższe, zarówno ze względu na wyższej klasy silnik elektryczny i potrzebę większej baterii w celu zapewnienia rozsądnego zasięgu. Pamiętaj też, że zazwyczaj chodzimy z prędkością 4mph, a średnia prędkość w zatłoczonych miastach jest zazwyczaj poniżej 10mph. Mając to na uwadze, nawet najbardziej podstawowy e-hulajnoga powinna zapewnić wystarczająco dużo oomph, aby zaoszczędzić czas, aby dostać się do miejsca przeznaczenia. Prędkość e-hulajnogi zależy od kilku czynników, w tym mocy silnika, wagi użytkownika, ciśnienia w oponach i terenu, po którym jeździsz.

Jak wygodna jest e-hulajnoga do jazdy?

Co wpływa na jakość jazdy hulajnogi elektronicznej? Przez większość brana jest pod uwagę przede wszystkim maksymalna prędkość. Dobrze sprężynująca e- hulajnoga może również przejść długą drogę bez wypadków, pochłaniając wyboje i nierówności na drodze i utrzymując Cię w pozycji pionowej. Rozważania mające na celu uniknięcie grzechotania szkieletu powinny najpierw skupić się na kołach i oponach. Im mniejsze koło, tym bardziej prawdopodobne jest, że wbije się w dziurę w jezdni i wyrzuci Cię na bezdroża.

Jeśli jednak planujesz jazdę w terenie, będziesz musiał poszukać znacznie większych kół i opon z bieżnikiem. Opony wypełnione powietrzem zapewniają znacznie lepszą jakość jazdy, ale są podatne na przebicia. Będziesz także musiał regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach, ponieważ zbyt wysokie lub zbyt niskie może spowodować większe ryzyko zużycia i uszkodzenia, a także sprawić, że e-hulajnoga będzie mniej wydajna, a tym samym zużyje więcej baterii niż trzeba.

Z kolei opony bez powietrza lub pełne są mniej podatne na uszkodzenia, ale nie zapewniają tak płynnej jazdy. Niektóre e-hulajnogi mają również zawieszenie. Bez niego wiele niedoskonałości nawierzchni drogi będzie się obijać o ramę, kierownicę i ciało użytkownika. Różne skutery mają przednie, tylne lub podwójne zawieszenie kół. Im bardziej skomplikowana konfiguracja, tym wyższa cena, ale każdy, kto używa e-hulajnogi na wyboistych powierzchniach lub poza drogami prawdopodobnie będzie chciał przynajmniej jakąś formę zawieszenia.