Eksploatacja i konserwacja kosy spalinowej

Na co zwrócić uwagę, jeśli chodzi o eksploatację podkaszarki oraz kosy spalinowej? Jak dbać o ich konserwację? A właściwie, jaka jest różnica między podkaszarką a kosą? Zacznijmy od różnic. Kosa spalinowa jest urządzeniem wyposażonym w kierownicę. Służy do intensywnych prac ogrodowych i ścinania trawy. Podkaszarka do trawy to urządzenie małe, bez kierownicy. Służy do lżejszych prac.

Jak możemy dbać o kosę spalinową? Warto zorientować się, co możemy zrobi, aby nasze urządzenie mogło płynnie pracować. Dzięki tym wskazówkom będziemy mogli się cieszyć pięknym ogrodem. Nasza kosa spalinowa będzie dzięki temu dłużej sprawnie działać.

  • Olej:

w przypadku kosy spalinowej należy przygotować mieszankę oleju oraz paliwa. Mówimy też mieszanka oleju do kosy spalinowej. W zależności od rodzaju oleju proporcje mogą się różnić. Przykładowo! Jeśli proporcja widoczna na etykiecie oleju to 1:50, wówczas na 5l paliwa przypada 100ml oleju. Warto również pamiętać o innych kwestiach. Po przygotowaniu mieszanki nie należy jej przechowywać dłużej niż 30 dni. W tym czasie powinna ona zostać zużyta. Dlatego lepiej przygotowywać mniejsze ilości, a robić to na bieżąco.

  • Silnik:

filtr powietrza. Znajduje się pod obudową. W zależności od rodzaju możemy go czyścić na różne sposoby. Najczęściej spotykanym jest przepłukanie go w wodzie z mydłem. Nie należy jednak zakładać mokrego filtra. Musimy poczeka, aż ten wyschnie. Warto pamiętać, aby czyścić filtr regularnie.

filtr paliwa. Może on ulec zabrudzeniom. Wówczas należy go wyczyścić. Po pewnym czasie eksploatacji będzie również wymagał wymiany ze względu na swoją żywotność. Filtr paliwa znajduje się wewnątrz zbiornika. Warto co jakiś czas sprawdzić jego stan. Filtr będzie wymagał wymiany w pewnym momencie. Należy go wymienić jak zauważymy, że ma nieostre krawędzie i jest wyślizgany.

świeca. Nie ma reguły co do częstotliwości wymiany świecy na nową. Warto jednak zrobić to raz w sezonie. Dzięki temu dbamy o oszczędność modułu zapłonowego

wał. Wał jest elementem, który należy nasmarować co najmniej jeden raz w sezonie. Smarujemy go specjalnym smarem do wałów.

  • Przekładnia kątowa:

warto pamiętać o jej rozkręcaniu i konserwacji. Po odkręceniu śruby sprawdzamy i uzupełniamy smar do przekładni. Uzupełniamy go do maksimum, zostawiając szczelinę na dokręcenie przekładni.

  • Żyłka:

należy kontrolować długość żyłki. Powinna ona być na tyle długa, by dosięgać nożyka. Kiedy brakuje nam mocy w żyłce, warto zwiększyć jej długość. Możemy wtedy uderzyć głowicą kosy o podłoże. Dzięki temu żyłka wysunie się z głowicy na odpowiednią długość. Zostanie wówczas odpowiednio docięta przez nożyk. Należy o tym pamiętać. Uchroni to maszynę przed przeobrotowieniem. Dzięki temu nie uszkodzimy silnika.

  • Kanał wydechowy:

warto wspomnieć również o tym elemencie. Czasami zdarza się, że użytkownik chce oszczędzać kosę podczas pracy. Pracuje wtedy na bardzo niskich obrotach. Powoduje to jednak zatkanie kanału wydechowego i tłumika. Nie należy w ten sposób pracować! Pracujemy tylko na maksymalnych obrotach urządzenia.