Kształtujący trening na rzeźbę – wsparcie instruktora

Każda jednostka podejmująca jakikolwiek wysiłek fizyczny ma na pewno jakiś cel. Jedni szukają sposobu na spadek masy ciała, inni chcą poprawić kondycję fizyczną, inni pragną stworzyć tężyznę fizyczną a jeszcze inni troszczą się w ten sposób o porządne zdrowie. By jednak zrealizować swój plan, należałoby przyzwoicie przygotować się do treningu. Złe podejście do trenowania ma prawo przynieść znacznie więcej szkód aniżeli korzyści. Pierwszą oraz naczelną zasadą jest wykonanie słusznej rozgrzewki. Bez rozgrzania mięśni i stawów nasze ciało jest nazbyt sztywne, mięśnie nie są skłonne na rozciąganie, czego efektem mogą być niestety zbyt liczne kontuzje.

Z reguły pojawiają się one w obrębie stawów. Biegacze narzekają na kondycje stawów kolanowych a również na zmiany chorobowe w obrębie tak zwanych ścięgien Achillesa. W czasie uprawiania innych rodzajów sportu są w stanie wystąpić kontuzje kręgosłupa, rąk oraz barków, wobec tego należałoby ćwiczyć z profesjonalnym trenerem trener personalny i dietetyk kraków, który zadba o to, by kontuzji nie było. Rozgrzewka ma być wykonana przed podjęciem każdej aktywności fizycznej, bez względu na jej aktywność. Należy się rozgrzać zarówno przed jogą oraz aerobikiem jak i przed treningami siłowymi. Dodatkowym czynnikiem oddziałującym na efektywne trenowanie jest uzyskanie optymalnego tętna. Najczęściej na jego wysokość zwracają uwagę osoby chcące w trakcie treningu zgubić zbędne kilogramy.

W tym wypadkach należy nie zapominać, że spalanie tkanki tłuszczowej następuje dopiero po upływie około 20 minut treningu i zdobyciu blisko 65 – 80 procent perfekcyjnego tętna. Jego wysokość oblicza się w niesłychanie bezproblemowy sposób odejmując od liczby 220 liczbę swoich lat. Wynik odejmowania wyznacza poziom optymalnego tętna. Jeżeli więc ktoś zamierza spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinien obliczyć swoje tętno i dbać o uzyskanie właściwej jego wysokości w czasie treningów fizycznych.

W trakcie pierwszych 20 minut energia do wykonania wysiłku pochodzi w 80% z glukozy, a tylko 20% z tłuszczu. Dopiero po upływie tego czasu i osiągnięciu stosownej wysokości tętna następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowe. W przypadku zanadto niskiego tętna nie można zdobyć efektu odchudzającego, natomiast przy zbyt wysokiej wartości może dojść do spalania mięśni.