Mass środki masowego przekazu – czemu są tak ważne?

Reklamy drażnią, wabią, zachęcają. Każdy dojrzały jakoś sobie z nimi radzi, starając się do nich odnieść wprawnie oraz odpowiedzialnie. Czy małe dziecko jest w stanie tak samo odpowiadać na wycelowane do niego w mediach reklamy? Bodajże nie do końca jest to dopuszczalne. Jakikolwiek program telewizyjny skierowany do najmłodszych widzów niesie własne przekazy, reklamy. Legendarne już filmy dla dzieci, zwłaszcza pełnometrażowe kreskówki Disneya spowodowały lawinę ukochanych kreacji z bajek w sklepach z zabawkami.

Twórcy zabawek reklamowali w mediach pluszaki, księżniczki, roboty, syrenki, klocki – wszystko, co było rozpoczęciem do baśniowych bohaterów. Zwykle, takie zabawki idą dokładnie jak woda, obojętnie od swoich cen. Koncerny farmaceutyczne również dostrzegają wśród najmłodszych istotną grupę konsumentów – w każdej aptece zobaczymy na półkach preparaty, syropki, witaminy dla najmłodszych. Poprawne, kolorowe opakowania, dołączone gadżety, atrakcyjny wygląd oraz smak, kolory – wszystko to poparte przekazem medialnym powoduje, że wiele dzieci zaczyna traktować lekarstwa jako smaczną przekąskę po obiedzie – więcej na domenie portal informacyjny. Jakim sposobem tutaj nie kupić marsjańskich witaminek?

Jakakolwiek jednostka gospodarcza, jaka rozpoczyna swoją działalność, również ta, która prosperuje od lat, pragnąc istnieć na dzisiejszym rynku, musi reklamować swoje artykuły czy też usługi. Ceny reklam są niesłychanie różnorodne, najdroższe są te opisywanej w telewizji. Czas antenowy jest nadzwyczaj drogi, a ceny zależą od godziny emisji reklamy oraz jej wielokrotności. Telewizyjna reklama ma obowiązek być dopracowana w szczegółach, musi mieć swój scenariusz, swoich bohaterów, aby być dla widza atrakcyjną i przyciągającą uwagę. Dlatego nie każda jednostka gospodarcza ma okazję sobie pozwolić na swoją prezentację w tego typu mediach. Reklama w legendarnych tytułach prasowych jest tańsza, jednakowoż jej wadą jest dotarcie do określonych grup społecznych.

Kapitalna jest reklama w internecie. Te media bez granic, przyciągają do siebie kolosalna ilość internautów, którzy wyszukując czegoś dla siebie, właśnie od internetu zaczną poszukiwania. W internecie zobaczymy setki konkurujących ze sobą korporacji o takich samych lub zbliżonych profilach działalności. Wypada się w związku z tym dobrze postarać, by nasza idealna reklama była perfekcyjna i na jak najlepszej pozycji. Mimo ogromnej konkurencji, w cyberprzestrzeni odnajdzie się miejsce dla wszystkich – jedynie od inwencji reklamodawców zależeć będzie ich powodzenie.