Targi samochodów

Giełdy motoryzacyjne w szwajcarskiej Genewie stawiają na ekologię. Kończące się a przy tym strasznie drożejące sztampowe źródła napędu wymuszają pionierski trend w motoryzacji. Własny początek mają oznaczyć małe samochody, które będą spalały nadzwyczaj mało paliwa. Takim przykładem będzie pojazd spod marki Volkswagena, jaki wedle prognoz ma spalać tylko niecały litr paliwa na sto kilometrów. Całkowicie ekologiczne rozwiązanie, jakie naturalnie osiągnięte jest wydatkiem dynamiki jazdy, ponieważ tak mały silnik nie jest w stanie rywalizować z pełnokrwistymi silnikami spalinowymi o znacznych pojemnościach. To auto będzie przeznaczone właściwie do komunalnego przemieszczania się miedzy uliczkami. Nowość szykuje dla nas też jakże kultowy koncern BMW. Zamierza on zaprezentować podobnie drobny pojazd pod tajemniczą nazwą projekt oraz. Jak widać tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie kręcą się dookoła jednego żadnego pomysłu, a mianowicie napędu dla przyszłości, jaki ma być tani oraz dynamiczny. Ujrzymy czy uda się osiągnąć ten kompromis.

Elektryczne auta

Coraz to znacznie bardziej wschodzące ceny paliwa, gazu i oleju napędowego skłaniają konstruktorów do budowania wozów, jakie będą pożądały innego źródła zasilania. Dzisiejsze samochody pracują już na silnikach typu hybryda. Jest to scalenie typowego napędu na benzynę z elektrycznym. Energia gromadzona jest w ogromnych akumulatorach litowo-jonowych, jakie znajdują się w bagażniku lub z przodu pod maską samochodu. Do tej pory stanowiły one tylko dodatek do rozległego tak czy inaczej silnika spalinowego oraz generowały niedużą moc. Dziś samochody budowane są z myślą o napędzaniu ich tylko i wyłącznie prądem. Jednakże żeby takie coś mogło zaistnieć na stacjach benzynowych muszą powstać dystrybutory, w jakich będzie wolno ładować baterie. Innym rozwiązaniem kłopotów jest ujednolicenie typu baterii we wszelkich wozach. W owym czasie to podjeżdżając na stację dokonuje się tylko wymiany akumulatora za odpłatnością oraz wolno jechać dalej. Podstawową wadą samochodów napędzanych prądem jest zasięg, niesłychanie limitowany w stosunku do silników spalinowych.